Nowe karty historii modelu Hornet
W 2022 roku Honda ogłosiła plan wprowadzenia w Europie modelu CB750A Hornet, jako następcy CB600F, modelu, który zapoczątkował nowy trend – naked streetfighterów – w branży motocyklowej.
Na szkicach koncepcji projektowej Horneta na rok 2023, odważnymi, ostrymi liniami nakreślono smukłą sylwetkę ze spiczastą sekcją ogonową, co odzwierciedla sportowego ducha tego modelu. Kolejna, ujawniona przez Hondę porcja informacji, która na początku sierpnia pojawiła się na kanałach społecznościowych w formie teasera, pozwoliła nam poznać brzmienie jego silnika.
CB600F Hornet pojawił się w Europie w 1998 roku jako motocykl do miasta oferujący sportowe osiągi, doskonałe właściwości jezdne i wyprostowaną pozycję kierowcy. Nadawał się dla każdego jeźdźca, niezależnie od płci czy doświadczenia, ponieważ był niezwykle łatwy w prowadzeniu. Charakterystyczną cechą „Szerszenia” był wysoko – tuż pod siedziskiem – poprowadzony tłumik, podobnie jak w maszynach enduro, a jego nazwa zainspirowana została brzmieniem wysokoobrotowej jednostki napędowej modelu. Opublikowany przez Hondę teaser pokazuje, iż to nadal właściwe „imię” dla pojazdu, który za kilka miesięcy dołączy do lineupu marki Honda.
Pierwszy Hornet wyposażony był w rzędowy, 4-cylindrowy, dynamiczny silnik o mocy maksymalnej 96 KM, sześciobiegową skrzynię biegów, zawieszenie składające się z widelca teleskopowego z przodu i pojedynczego amortyzatora z tyłu oraz hamulce Nissin – dwutarczowy, dwutłoczkowy z przodu i jednotarczowy, z pojedynczym tłokiem, z tyłu. Otrzymał też przednie koło o średnicy 16 cali i 17 calowe tylne, z modelu Fireblade. Był to motocykl niemal wyczynowy, co przełożyło się na uruchomienie w 1999 roku osobnej serii wyścigowej o nazwie Honda Hornet Cup. Niezależnie od zmian, którym w swojej historii był poddawany, model ten pozostał wierny wizerunkowi pierwowzoru– maszyny przyjaznej użytkownikowi, oferującej wiele radości z jazdy. Ta idea ma pozostać aktualna również dla Horneta na rok 2023.
Ważne zmiany w modelu Honda Hornet
- 2000
Przednie koło urosło do 17-cali, dzięki czemu poprawiła się stabilność w zakrętach i zwiększyła się skuteczność hamulców. Wprowadzono też wersję modelu z owiewkami, CB600FS. - 2003
model otrzymał nową, bardziej odważną, sportową stylistykę, sztywniejsze zawieszenie, większy zbiornik paliwa i silnik o niższym poziomie emisji spalin. Wtedy też zaprzestano produkcji wersji z owiewkami. - 2005
w przednim zawieszeniu Horneta po raz pierwszy zastosowano widelec USD, który poprawił przyczepność motocykla i stabilność w zakrętach. Zmodyfikowano również zestaw wskaźników. - 2007
CB600F został całkowicie przeprojektowany przez włoski zespół Hondy. Do wyrazistej stylistyki dołączył silnik bazujący na jednostce stosowanej wtedy w modelu CBR600RR, o mocy maksymalnej wynoszącej 102 KM. - 2011
model poddano liftingowi, zmieniając w nim zespół reflektorów, a zestaw wskaźników umieszczono na wyświetlaczu LCD. Dzielił on wiele elementów konstrukcyjnych, takich jak wahacz, widelec, rama i silnik z modelem CBR600F. - 2013
na targach EICMA, Honda zaprezentowała dwie maszyny typu naked – CB650F i sportową CBR650F, które w 2014 r. wprowadzono do oferty w miejsce Horneta.