Trójkołowo na sportowo
Historia sidecaru powstałego w latach 60-tych w Wielkiej Brytanii w warsztacie Colin Rides w Widnes.
Pojazd początkowo był wyposażony w silnik Triumpha typu twin i szesnastocalowe przednie koło z hamulcem bębnowym. W latach osiemdziesiątych zestaw przeszedł w ręce Nica Batesa z Leicester. Nowy właściciel z powodzeniem startował na nim do końca lat dziewięćdziesiątych w wyścigach typu Pre TT w klasie Sidecar Classic.
Oczywiście przez te dwadzieścia lat pojazd przeszedł wiele przeróbek. Koło przednie zostało zmienione na dziesięciocalowe z hamulcem tarczowym (takie samo jak pozostałe), a twina zastąpił trzycylindrowy silnik z Triumpha Trident. Z czasem właściciele sidecara się zmieniali, aż w październiku 2012 roku trafił on do Polski w ręce Light Speed Team. Dzięki udokumentowanej sportowej przeszłości, pojazd ma wszelkie niezbędne certyfikaty pozwalające na starty w wyścigach klasyków. Jest to już drugi wyścigowy sidecar, jaki ostatnio pokazał się w naszym kraju. Wcześniej na lubelskim Super-Veteranie można było obserwować Dniepra z bocznym wózkiem. Zanosi się więc na ciekawą rywalizację. Niestety, będziemy mogli ją podziwiać jedynie w Czechach lub innych ościennych krajach, bo u nas ta dyscyplina obumarła już w latach sześćdziesiątych…
Dalszą część artykułu znajdziesz w wydaniu Swoimi Drogami.
Kliknij w obrazek i pobierz.