Pinstriping
Kilka słów tytułem wstępu. Pinstriping, w formie jaką podziwiamy, miał swój początek w Stanach Zjednoczonych na początku lat 50. ubiegłego wieku. Co zaczęło się w Ameryce jako drobne naprawy ubytków w lakierze, dzisiaj urosło do rangi sztuki znanej na całym świecie. W latach 50. pinstriping nadawał się praktycznie na wszystko, co miało koła: samochody, motocykle, trajki – najczęściej łączony z dzikim, custom’owym lakierem, był najgorętszym sposobem na wyróżnienie się z tłumu. Od kilku lat obserwujemy powrót tej techniki, z coraz większą ilością imprez,na których pojawia się wielu pinstriper’ów z różnych krajów europejskich.
Pinstriping na motocyklach jest znany praktycznie od zawsze, w postaci ozdobnych pasków malowanych na zbiorniku, wzdłuż krawędzi błotników, skrzyń itp. „Piny”, którymi my się interesujemy, zyskują na popularności z każdym rokiem, szczególnie wśród właścicieli starszych, lekko zmodyfi kowanych motocykli, ale również na motocyklach budowanych całkowicie od podstaw. Tendencja ta wkracza także na polski rynek, co na pewno jest dobrą wiadomością dla pojawiających się co rusz nowych, wprawiających się pinstriper’ów. Nierzadko pinstriping łączy się z technikami pozłotniczymi, dla uzyskania jeszcze bardziej wyjątkowego i spersonalizowanego efektu. Również kaski, które przez wzgląd na swoją formę są bardzo trudne do pomalowania, dają ogromne możliwości zabawy z formą i wzorami.
Kliknij w obrazek i pobierz.