Naprawa Plastików
Współczesne motocykle zawierają sporą ilość elementów wykonanych z tworzywa sztucznego. Na pierwszym miejscu są oczywiście szczelnie obudowane ścigacze, niemniej plastikowe błotniki czy pokrywy można znaleźć niemal wszędzie, zwłaszcza w tanich chińskich pojazdach.
Niejednokrotnie spotyka nas przykre zdarzenie, podczas którego wypielęgnowane owiewki ulegają przeszlifowaniu lub popękaniu. Najbardziej wkurzające są drobne szkody parkingowe lub manewrowe, gdy chwila nieuwagi kosztuje nas uszkodzenie wybranego elementu. W przypadku poważnego zniszczenia, wielopunktowego popękania lub wybicia dziury – zwykle jedyną rozsądną opcją pozostaje zakup nowej części bądź jej repliki i wymiana. Czasem jednak uszkodzenie jest niewielkie i można popróbować własnych sił przy naprawie. Przodują tu zwłaszcza “chińczyki”, słynące z plastików bardzo kiepskiej jakości, które potrafią popękać od silniejszego wiatru ;).
Czasami odnoszę wrażenie, że elementy tych motocykli i motorowerów są robione na takich samych wtryskarkach i z tego samego gatunku materiału, co tanie dziecięce zabawki do piaskownicy. Jak naprawić pęknięcie? Domorośli majsterkowicze radzą sobie na różne sposoby, począwszy od kleju “kropelka”, poprzez sztyfty plastiku “na gorąco” podawane specjalnym pistoletem, skończywszy na karkołomnych konstrukcjach typu podłożona od spodu blaszka przykręcona śrubami, a nawet… wtopione wzdłuż pęknięcia zszywki biurowe.
Kliknij w obrazek i pobierz.