Vincent HRD Black Lightning
To legenda w pełnym tego słowa znaczeniu – perfekcyjna, rasowa wyścigówka najwyższej klasy.
Sława tego motocykla zaczęła się jeszcze przed rozpoczęciem jego produkcji. We wrześniu 1948 roku, na prototypowym egzemplarzu modelu, amerykański kierowca wyścigowy Rollie Free osiągnął prędkość 150,3 mph (czyli nieco ponad 240 km/h). Wyczyn przeszedł do legendy nie tylko z powodu wyniku, ale również dlatego, że podczas jazdy Rollie Free leżał na motocyklu ubrany tylko w… kask, majtki i tenisówki. Do Polski trafiły dwa Vincenty HRD Black Lightning! A żeby jeszcze podnieść sensacyjną gorączkę – dwa z trzydziestu jeden wyprodukowanych w ogóle! Vincent HRD Black Lightning został ochrzczony „najszybszym standardowym motocyklem świata” i od początku 1949 roku był dostępny dla klientów.
W tym też roku sprzedano 15 egzemplarzy, w następnym – 7. W 1951 roku nabywców znalazło 6 sztuk, a w 1952 – ostatnim roku wytwarzania – 2. Podstawowe dane techniczne: silnik 2-cylindorwy w układzie V; pojemność skokowa 998 cm³; w zależności od zastosowanych tłoków stopień sprężania mógł wynosić od 6,8 do 12,5; moc maksymalna, w zależności od stopnia sprężania, wahała się pomiędzy 75 – 90 KM; waga motocykla gotowego do jazdy – 172 kg; prędkość maksymalna ok. 240 km/h. Do tego najlepsze materiały (w tym sporo elementów z metali lekkich), z jakich został wykonany oraz kilkanaście bardzo nowatorskich rozwiązań konstrukcyjnych.
Kliknij w obrazek i pobierz.